طراحی

تفاوت بین فشن و ترند چیست ؟

تفاوت بین فشن و ترند چیست

تفاوت فشن و ترند

فشن و ترند دو لغتی هستند که برای بحث در مورد سبک لباس ها و استایل خاص استفاده می کنیم. هر یک ازاین دو کلمه معنای منحصر به فردی دارند ، اگرچه در بعضی مواقع می توانند به صورت متقابل مورد استفاده قرار گیرند. ترند به طور کلی بیانگر چیزی است که در یک بازه زمانی خاصی محبوبیت دارد ، در حالی که فشن نشان دهنده تازه ترین و محبوب ترین استایل مو ، لباس ، دکوراسیون و یا حتی رفتار است. همین موضوع باعث ایجاد تفاوت بین فشن و ترند می شود. توجه به این نکته ضروری است که این کلمات معانی دیگری نیز دارند که آنها را قادر می سازد در زمینه های دیگر استفاده شوند. با این حال ، ما عمدتا در این مقاله توجه خود را به استفاده از مد و ترند در صنعت مد معطوف می کنیم.

فشن چیست ؟

فشن نشانگر محبوب ترین مدل مو ، لباس ، آرایش ، اکسسوری و کفش است. همچنین مد می تواند تحسین برانگیزترین و جدیدترین سبک ها را مشخص کند. حتی اگر به فشن علاقه ای ندارید ، اما هر روز با آن سرو کار خواهید داشت. لباس ها و اکسسوری هایی که هر روز استفاده می کنید ، نشانگر شما و احساس شما هستند.

فشن چیست

جنبه اولیه اصلی فشن ” تغییرات ” است. باید در نظر داشته باشید که فشن به صورت مداوم در حال تغییر است. عوامل مهمی که منجر به این تغییرات می شود ، نوسازی سبک های کلاسیک و معرفی سبک های جدید است. به طور کلی فشن تحت تاثیر افراد مشهور مانند ورزشکاران ، موسیقی دانان ، بازیگران و سایر چهره های محبوب قرار می گیرد. همچنین فشن برای طبقه بندی مردم در گروه های مختلف شناخته شده است. سبک لباس پوشیدن خاص می تواند منجر به پیدایش سبک های مختلفی مانند پانک ، گوتیک ، شیک ، بوهمی ، هنری ، تینیجری ، غربی ، عجیب و غریب ، کلاسیک و غیره شود.

ترند چیست ؟

ترند به چیزی اشاره دارد که در یک بازه زمانی خاصی محبوب می شود. این کلمه به طور معمول در رابطه با مد و جواهرات استفاده می شود. در صنعت مد واژه ترند بیانگر فشنی است که در یک بازه زمانی خاصی محبوب است. به عنوان مثال ، ترند دهه 1980کت و شلوار بود. در سال 2018 ، رنگ آبی آسمانی و بنفش رنگ ترند سال بود. ترند در فشن می تواند تحت تاثیر جنبه های مختلفی همچون اجتماعی ، سیاسی ، فناوری و اقتصادی قرار گیرد.

ترند چیست

کلمه ترند به طور مرتب مترادف با فشن نیز استفاده می شود. این جملات باعث می شود که شما به سرعت کاربرد و معنی این اصطلاح را درک کنید. ” او همیشه از آخرین ترند در فشن پیروی می کند ” و یا ” او اظهار داشت که تیشرت های نیم تنه و شلوارهای جین فاق بلند ترند بودند “.

نکته کلیدی در تفاوت فشن و ترند

معمولا شنیده اید که مردم در مورد ترند و مد صحبت می کنند. تفاوت اساسی این دو اصطلاح این است که فشن برای آب و هوا و تغییر فصل خاصی تغییر می کند. به عبارت دیگر ، ترند حق تصدی خاصی دارد که افراد طبق آن پیش می روند و از آن پیروی می کنند. این بازه زمانی می تواند شش ماه ، یک سال و دو سال باشد ، اما در بعضی مواقع به دلیل سبک استثنایی و خاصی می تواند بیشتر طول بکشد. بیشتر مواقع فشن و ترند معنای یکسانی دارند ، و یا معنای یکسانی را با دو کلمه متفاوت نشان می دهند ، زیرا هر دو کار یکسانی را انجام می دهند که ” پیروی از ترند ” است.

فشن سبک های غیر قابل تصوری را به نمایش گذاشته که می توانید یکی را انتخاب کنید. آن هرگز به پایان نمی رسد. فشن بدین گونه تعریف می شود که چگونه یک فرد با قرار دادن و یا تلفیق سبک ها که مطابق با فشن است ، فشنی را ایجاد می کند. در فشن ، همه دنبال آن آیتم هستند.

از سوی دیگر ، ترند یک جهت مشترک است که در آن افراد تمایل به حرکت دارند. ترند شبیه موج اقیانوس است ، پس از مدتی خود را به ساحل می رساند. البته افرادی که در مناطق مختلف جهان ساکن هستند ، دارای سبک های متفاوتی ، نیازهای متفاوت و ایده های مختلفی هستند و مطابق با جامعه ، آب و هوا و منطقه خود خریداری می کنند.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه طراحی و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه وبلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *