اخبار مد

حلیمه عدن ، مدل معروف مسلمان دنیای مد را ترک کرد!

حلیمه عدن دنیای مد را ترک کرد

حلیمه عدن دنیای مد را ترک کرد

چهار سال قبل ورود حلیمه عدن به دنیای مد سر و صدای زیادی به پا کرد ، زیرا او یک سیاه پوست بود ، مهاجری سومالیایی‌تبار که در کمپ پناهجویان در کنیا متولد شده و البته مسلمان و محجبه است. از طرفی حلیمه از خانواده‌ ای با وضعیت اقتصادی پایین در آمریکا بوده و با توجه به همه این شرایط ، ورود او به دنیای مد و آغاز به کار به عنوان مدل برند‌های معروف ، اتفاقی نادر و به نوعی خارج از عرف این صنعت محسوب می‌شود. حلیمه در این چهار سال شهرت قابل ‌توجهی به دست آورد و عکسش روی مجلات معروفی چون ” vogue رفت و در نمایش ‌های مختلف مد شرکت کرد.

در همه این موارد حلیمه موهایش را پوشانده بود و البته به پوشیدن هر لباسی تن نداده بود. اما با وجود این ، صحبت‌ های اخیر حلیمه نشان می‌ دهد که در تمام این مدت در زندگی او برخلاف آن چه از بیرون دیده می‌ شده ، چیزی درست کار نمی‌ کرده است و همین موضوع باعث شد حلیمه عدن دنیای مد را ترک کرد.

حلیمه به تازگی تصمیم جدید خود را از طریق صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام اعلام کرد و او گفت که دیگر حاضر به ادامه کار به شکل سابق نیست و به دلیل اعتقادات مذهبی ‌اش از دنیای مد فاصله خواهد گرفت. طی چند روز بعد از اولین اعلام ، حلیمه با انتشار استوری ‌هایی موضوع را بیشتر توضیح داد. آن ‌طور که حلیمه توضیح داده است :

او طی این چهار سال در موقعیت ‌های مختلف تحت فشار بوده چرا که احساس کرده در برخی موقعیت ‌ها لباس ‌هایی که ناچار از پوشیدن آن‌ ها بوده ، با اعتقادات مذهبی او به عنوان یک مسلمان هم خوانی نداشته است.

به عنوان مثال او از این که به جای آن که از شال ساده برای پوشاندن مو‌ها استفاده کند ، از پوشش‌ های ست شده با لباس ‌هایش استفاده می ‌کرده یا در یک مورد که از لباسی از جنس جین روی سرش گذاشته بوده و احساس ناراحتی شدید داشته است. او از این ‌که بخواهد حجابش را به شکلی تنظیم کند که گردنبندی که روی لباسش قرار دارد ، دیده شود ، معذب بوده است. این معذب بودن در حدی بوده که حلیمه درباره یکی از عکس‌ ها توضیح می ‌دهد که بعد از عکس برداری وقتی به اتاقش در هتل می ‌رود از شدت ناراحتی به هق ‌هق می ‌افتد. در واقع حلیمه طی این سال ‌ها احساس گناه شدید بابت برخی انتخاب ‌هایش داشته است ، اما توان اعلام این نارضایتی و پشت کردن به این موقعیت را نداشته است.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه اخبار مد و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه وبلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *