طراحی

نکاتی درباره هماهنگی رنگ لباس ها

نکاتی درباره هماهنگی رنگ لباس ها

هماهنگی رنگ لباس

چیزی که خیلی ها فکر می کنند یک موضوع ساده است اما هرگز اصول اساسی آن را رعایت نمی کنند ، ” رعایت هماهنگی رنگ لباس ” می باشد. آنها فقط هرچه دوست دارند را می پوشند و واقعا معتقدند که خوب به نظر می رسند. این یک موضوع بزرگ و پر اهمیت است و بهترین راه برای درک این موضوع ، به دست آوردن اطلاعات جامعی درباره اصول پایه ای ترکیب رنگ هاست. با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی درباره این متد به دست آورید.

شروع تمرین با اصول پایه ای رنگ ها

اگر از همین ابتدا با ذکر قوانین شروع کنیم ، ممکن است برایتان خسته کننده باشد ، که مانع استفاده هر چیزی می شود که یاد می گیرید. بهترین راه برای شروع یادگیری این است اصول پایه ای هماهنگی رنگ لباس ها را یاد بگیرید.

آشنایی با چرخه رنگ در هماهنگی رنگ لباس

حتما می دانید که ارتباطات رنگ ها چیست و چگونه یکدیگر را تقویت یا تضعیف می کنند. وقتی این روابط را درک کردید ، می بینید که رنگ های خاص چقدر با یکدیگر جفت می شوند. این کار به اندازه ست کردن رنگ های مطابق آسان نخواهد بود. بسیاری از مردم ” دانش ” کافی درباره رنگ ها دارند ، اما هیچ یک از آنها را اجرا نمی کنند.

چرخه اصلی رنگ ها

به طور کلی سه رنگ اصلی وجود دارد : آبی ، قرمز و زرد. افزودن روشنایی و تاریکی به این رنگ های اصلی ، همه رنگ های دیگر را تشکیل می دهد. اضافه کردن هر یک از این دو رنگ اولیه ، یک رنگ ثانویه جهت هماهنگی رنگ لباس به شما می دهد.

رنگ اولیه + رنگ اولیه = رنگ ثانویه

به عنوان مثال :

  • آبی + زرد = سبز
  • زرد + قرمز = نارنجی
  • قرمز + آبی = بنفش

سپس افزودن اندازه های روشن یا تیره به این رنگ ها ، سایه های مختلف رنگی برای هماهنگی رنگ لباس نیز ایجاد می کند. رنگ های ثالث زمانی است که شما یک رنگ ثانویه را با رنگ اولیه مجاور آن مخلوط کنید. به عنوان مثال :

  • سبز + آبی یا زرد = آبی-سبز یا زرد-سبز
  • نارنجی + قرمز یا زرد = قرمز – نارنجی یا زرد – نارنجی
  • بنفش + آبی و قرمز = آبی – بنفش و قرمز – بنفش

با توجه به این نکته ، تنظیم مقدار رنگ های اصلی همراه با سطح روشنایی یا تاریکی می تواند هر رنگی را در جهان ایجاد کند. رنگ های اولیه و ثانویه ای که روی چرخ رنگ کنار هم قرار دارند ، نسبت به یکدیگر مکمل هستند.

  • مکمل رنگ آبی = سبز و بنفش
  • مکمل رنگ نارنجی = قرمز و زرد

رنگ های آنالوگ به خوبی با یکدیگر کار می کنند. اما فقط زمانی که با توجه به سطح نور و تاریکی مطابقت داشته باشند. رنگ های اصلی و ثانویه که در مقابل یکدیگر هستند ، با هم جور در می آیند. آبی با نارنجی ، بنفش با زرد و قرمز با سبز جور در می آید و بالعکس. اگر به دنبال رنگ های برجسته هستید ، این رنگ ها را با هم ترکیب کنید. ما می دانیم که این اطلاعات بسیار جزیی است ، اما هماهنگی رنگ لباس ها را با این متد شروع کنید :

  1. چرخه کامل رنگ ها را چاپ کنید.
  2. به یاد داشته باشید که رنگ های آنالوگ با هم جور در می آیند ، اما اطمینان حاصل کنید که از ارزش مشابهی برخوردار هستند. به عنوان یک مفهوم اساسی رنگ ، ” مقدار ” نشان دهنده میزان روشنایی یا تاریکی در هر رنگ است.
  3. از رنگ های مکمل برای برجسته کردن هماهنگی رنگ لباس هایتان استفاده کنید. تطبیق رنگ های مکمل با یکدیگر نشانه خرید کمد لباس با دانش است و انجام این کار یک پالت چشمگیر و غنی از رنگ ایجاد می کند.
  4. به عنوان یک قانون کلی در هماهنگی رنگ لباس ، شما نمی خواهید بیش از سه رنگ در لباس خود داشته باشید. بنابراین سه رنگ را انتخاب کنید تا در کل لباس شما مطابقت داشته باشد. انتخاب بیش از سه رنگ کار پر ریسکی است.
  5. متناسب با رنگ پوستتان ، از رنگ های مناسب استفاده کنید. رنگ های مختلف را بر روی پوست خود امتحان کنید و بیاموزید که کدام پالت ها به نظر شما بهترین است. همچنین گزینه دومی نیز انتخاب کنید.
  6. هرگز از رنگ های تعطیلات مانند قرمز و سبز استفاده نکنید ، مگر اینکه نزدیک به آن تعطیلات باشد.
  7. سعی کنید از رنگ های خاکستری با رنگ های روشن مانند زرد استفاده نکنید.
  8. تیپ تک رنگ همیشه بی خطرترین گزینه خواهد بود.
  9. سایه های روشن و تیره ی کرنگ اغلب می توانند هنگام تطبیق خوب به نظر برسند و یک اثر تک رنگ ایجاد کنند.

جهت مشاهده سایر مقالات مرتبط با این مقاله ، به صفحه طراحی و جهت مشاهده سایر مقالات به صفحه وبلاگ مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *