اخبار مد

کالکشن زمستانه Tom Browne سال 2020

اگر اهل دنیای فشن و مد باشید به محض دیدن یک دست کت و شلوار طوسی رنگ اولین اسمی که به ذهنتان خطور می کند ، کلکسیون THOM BROWNE است. کت و شلواری که ایده اصلی آن از پدرش و لباسی که هر روز برای رفتن به محل کار می‌ پوشید اتخاذ شده است.

اما این کت و شلوارهای طوسی رنگ تنها امضای این برند نیستند. شاید THOM BROWNE لوگوی اختصاصی نداشته باشد ، اما خطوط عمودی قرمز و سفید و سورمه‌ ای را به عنوان نماد این برند به نام خودش زده است.

تام براون متولد سال 1965 در پنسیلوانیا است. او جز معدود طراحانی است که فاقد تحصیلات آکادمیک در فشن بوده و ورودش به این دنیای بزرگ با فروشندگی در برند جورجیو آرمانی ( GIORGIO ARMANI ) شکل گرفته است.

در این فشن شو روی چشم‌ های مدل‌ ها با یک کلاه توری مشکی رنگ که دو شیپ گوش مانند دارند پوشیده شده است. با این حساب تمام المان‌ های جنسیتی در لباس پوشیدن ، برای همه مدل‌ های دو قلو یکسان هستند و این تشخیص را تقریبا غیر ممکن می‌ کند!

تام براون به بهترین شکل پیامش را به همه رسانده است : دیگر قرار نیست جنسیت‌ ها را از هم تفکیک کنیم و دیگر قرار نیست دو ران‌ وی مجزا برای مردان و زنان داشته باشیم. قرار است هر کسی همان‌ طور که هست خود را نشان دهد و هرطور که دلش خواست لباس بپوشد!

این مساله یکی از موضوعاتی است که در دهه گذشته طراحان مختلفی نسبت به آن واکنش داشته‌ و طبق آن از مجموعه‌ های فرا جنسیتی خود رونمایی کرده‌ اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *